Annonse

Filminfo og video

Batman Begins

Batman Begins (Limited Edition Gift Set)

Karakter

5

I kjølvannet av The Dark Knight har det nå kommet en spesialutgivelse av Batman Begins, men 2 DVDer. Én med filmen, for de som ønsker å se den igjen (eller for første gang) og én disk for oss som bare måte vite hva som foregikk "behind the scene". I tillegg til dobbel dvd i en lekker innpakning får du også en pendrive (128mb) med Batmans logo, 5 bilder fra filmen på glanset papir. På pendriven følger det med 18 store bilder fra The Dark Knight.

Siden du kan lese omtalen av Batman Begins ved å klikke på linken først i denne artikkelen skal jeg her forsøke å oppsummere bonusmaterialet.

Menyen
Når jeg startet opp disken må jeg medgi at jeg med én gang ble litt forvirret. Menyen er bygget av tegneserieruter. Her må du flytte på markøren og forsøke å finne markeringer i serierutene. Når du først finner ut av det går dette helt greit...

Hva får du vite?
Når Nolan begynte på planleggingen av Batman Begins ville han forsøke å holde dette hemmelig så lenge det var overhodet mulig. Han kontakter David S. Goyer (Blade II og Trinity, Ghost Rider) for å overtale han til å skrive manus, men han takket først nei... men ombestemte seg heldigvis etter litt overtalelse. Sammen skapte de den Batman-skikkelsen vi nå har fått lære å kjenne i to filmer.

På denne bonusdisken går de også i detalj om kampsport-teknikk som Batman bruker mot sine motstandere. En ny teknikk utviklet av du kampsporteksperter. De går også veldig i detalj med "The Tumbler", et kjøretøy jeg også gjerne skulle sett i min garasje. Videre får vi utviklingen av drakten til Batman, og vi får et spennende innsyn i hvordan de fant og brukte locations flere steder i verden.

Jeg skal ikke fortelle alt i detalj om hva bonusmaterialet inneholder, det får du finne ut selv ved å kjøpe den. Jeg kan bare konkludere med at jeg koste meg med denne utgivelsen og kan helt trygt anbefale den til alle som er glad i en fet bunke med ekstramateriale... også får du jo en fin pendrive, til tross for veldig liten lagringsplass... Uansett er dette en DVD-utgivelse som fortjener å stå fremme i min hylle.

Oppsummering av innhold i boksen
Batman Begins to disker Special Edition
Minnebrikke på 128 MB med 18 bilder fra The Dark Knight
Batman Begins-hologram
5 Samlekort

DVD 1: FILMEN

DVD 2: EKSTRAMATERIALE
Batman: Reisen begynner. Kreative konsepter, utvikling av historien og rollebesetningen. Mental og fysisk trening: Kampteknikker. Gotham City blir til: Produksjonsdesign. Kappen og masken: Den nye Batman-drakten. The Tumbler: Den nye Batmobilen. Oppdagelsesreise: Filminnspilling på Island. Batmans mange ansikter: Inkarnasjoner fra midten av 1980-tallet til 2005. Konfidensielle ariker: Person- og våpengalleri. Designideer utviklet for markedføring av filmen. DVDrom. Nettlenker.
Filmforumet.no ønsker en bred debatt om våre artikler og videoer, men har regler for dette:

Hold deg til emnet, skriv i vanlig og sivilisert form. Vis god folkeskikk - unngå banning, SKRIKING, hets og reklame. Banning er ikke tillatt. Du kan ikke skrive kommentarer om etnisk gruppe, kjønn, seksuell legning, politiske tilhørighet, yrke eller religion om det mangler relevans. Personangrep eller ærekrenkende innlegg er ikke tillatt. Filmforumet.no har ikke publiseringsplikt og kan i praksis slette enhver kommentar eller stenge for debatt.

Vi gjør oppmerksom på at kommentarsystemet lagrer IP-adressen som benyttes ved skriving av kommentarer.

Se retningslinjene i sin helhet her
Annonse